Topro – Life happens. Keep moving.

Merkevareplattform og kommunikasjonsstrategi: Maskinen
Foto: Bow Oslo
Kunde: Topro
Topro er en pionér i det internasjonale rullatormarkedet. Men i takt med at markedet og målgruppen endrer seg, så Topro behovet for å videreutvikle strategien for veien videre.
Alderdommens stigma
Det største hinderet ved å skaffe en rullator er at det ofte er et motvillig kjøp. De færreste VIL ha en rullator, men for mange kommer det til et punkt der de MÅ. Og siden det ikke er lystbetont, er det mange som bare velger seg en, uten så mye tanke på hva som er et godt produkt.
En beige kategori
Gjennom markedsundersøkelser fikk Topro bekreftet at det er store sosiale stigma knyttet til bruk av rullator. Rullatoren står som et symbol på alt man frykter med alderdommen.
Det hjelper heller ikke stort på stigmaet at kategorien har et klinisk fokus på komfort, i en verden av beige stockbilder.
Mange eldre utsetter derfor kjøpet så lenge at de ender med å isolere seg, fremfor å få den hjelpen de trenger til å være i bevegelse.
Life happens
Ved å avvise hjelpemiddelet du trenger, avviser du også det livet du ønsker å leve.
Når vi vet at motstanden handler om skam og tap av identitet, må vi tilby mer enn et funksjonelt hjelpemiddel – vi må tilby en ny fortelling om verdighet, selvstendighet og handlekraft. Samtalen må løftes fra produktkvalitet til livskvalitet.
Keep going
Livet består av motgang, men hvis vi lar det stoppe oss, beveger verden seg videre uten oss.
Topro kan være ærlige på at de forstår smerten, men fokuserer på løsningen.
Å skaffe en rullator er ikke et nederlag, det er et aktivt valg om å fortsette. Med en Topro rullator kan du fortsette å bevege deg, fortsette å leve livet ditt, og fortsette å gjøre alt det du elsker å gjøre.