ARBEIDERAMBY

AMBY

Menneskene som gjør det mulig å vokse raskt.

INVOLVERTE:
Merkevarstrategi av Maskinen
Navn Amby og Maskinen
Visuell identitet av Bielke&Yang
Utvikling fra Kohorta

Med nytt navn utvikler talent- og rekrutteringsselskapet Amby merkevaren videre globalt.

Amby (tidligere First Enigineers) opplevde sitt gamle navn som begrensende og forvirrende, med tanke på selskapets egen utvikling og planer om en større internasjonal satsing.

Med økende oppdragsmengde og vekst i egen organisasjon var en rebranding av selskapet nødvendig. Maskinen og Bielke&Yang har stått sammen om rebrandingen, i tett samarbeid med Amby selv.

Navnet Amby har så mange elementer ved seg. Det er kort, enkelt og «catchy». Samtidig er det personifiseringen av en partner. Det er akkurat det vi ønsker at Amby skal være – en partner og rådgiver som du stoler på.

- Fredrik Langmyhr, People Operations Manager

Evnen til å skape endring

Amby kan med stor troverdighet bygge sin egen posisjon rundt måten de rekrutterer og forvalter talent for andre selskaper i sterk vekst.

I likhet med kundene sine, som ofte utfordrer og forandrer sine egne industrier, gjør Amby dette innenfor sin kategori.

Fellesnevneren er ambisiøse mennesker, som er både kan og vil legge inn den innsatsen som er nødvendig for å lykkes.

Rekrutteringsbransjen er konservativ med mye stock photos og menn i dress. Vi er annerledes og hadde et klart ønske om å vise det mangfoldet. Maskinen og B&Y tok utfordringen og har virkelig klart å bygge en merkevare som tar oss inn i fremtiden hvor vi skal konkurrere på den globale scenen.

- Jørgen Iversen, Co-Founder and CCO