ARBEIDERFIMBULVETR

Fimbulvetr

Den største trugenyheten på 6000 år

TJENESTER

Strategi og merkevarebygging

Den største trugenyheten på 6000 år fant veien ut av skuffen til en produktdesigner, etter at Pivot produktdesign og Maskinen fant tonen over noen øl i 2011/12.

En bærende idé

Som vinterentusiaster syntes vi ideen var såpass lovende at vi bestemte oss for å etablere et selskap og jobbe i team sammen. Pivot fikk ansvar for produktutvikling, Maskinen merkevare og markedsføring.

Målet var å gjøre truger kult, gjennom kontemporært design og å skape en helt ny trugeopplevelse. Fimbulvetr gir suveren mobilitet gjennom vinteren, både i jobb og fritid.

Snowshoes

På veien har vi fått med oss flere investorer og den profesjonelle snowboarderen Mikkel Bang (sønnen til Per Øivind). Vi kommer fra en liten skinasjon som heter Norge, men oppdaget tidlig at i USA og Canada er det truger som gjelder.

Å bygge opp en prisbelønnet merkevare fra grunnen og å lykkes i et internasjonal marked, er utrolig lærerikt.

Og kult.