ARBEIDERARCTIC

Arctic

Alt er mulig

INVOLVERTE:
Strategi og kommunikasjon av Maskinen
Identitet og design av Molberger

Regi: Preben Winther Hansen
Filmfoto: Magnus Furset / Matias Myklebust
Foto: Daniel da Silveira
Utvikling av Solvr



Arctic er et av Nordens ledende selskaper innen finans. Selskapet ble etablert rett før finanskrisen i 2008, og er representert over hele verden med et titalls selskaper.

Kulturen og posisjonen til selskapet er bygget på gründerskapet og utfordrerrollen i kategorien. I 2022 bestemte Arctic seg for å gjennomføre en prosess sammen med oss for å spisse og tydeliggjøre merkevaren og kommunikasjonen.

I dag jobber vi løpende med kommunikasjon og nettsider.

Grorud IL + Arctic + Haaland

Arctic har siden 2018 vært samarbeidspartner med Grorud IL. Sponsoratet fokuserer både på det sportslige og arbeidet i lokalsamfunnet. Ambisjonen er å skape glede gjennom idrett og en trygg utviklingsarena, som legger til rette for at barn og unge i et område med utfordringer, skal kunne nå sitt fulle potensial.

I 2021 ble Erling Braut Haaland kåret til banens beste under Norges 5-1 seier mot Gibraltar. Han overrasket Grorud IL ved å gi klubben premiepengene. Som ambassadør i Arctic kjente han til samarbeidet og klubbens viktige rolle i lokalmiljøet.


Livets største overraskelse

Under landslagssamlingen i september ønsket Arctic og Haaland igjen å gi Grorud IL en overraskelse. Denne gangen i en mer personlig form.

Løsningen ble å invitere en liten gruppe ungdommer i Grorud IL til å snakke om sine egne drømmer. Lite visste de at verdens største idrettsstjerne plutselig skulle dukke opp. Gleden gikk i taket da ungdommene innså at Haaland faktisk var kommet for å spille fotball sammen med dem.

Prosjektet ble til i et tett samarbeid mellom Arctic, Grorud IL og Maskinen. Innfallsvinkelen ble å finne fellesskapet i den store drømmen. Overraskelsen ble dokumentert på film og distribuert i Arctic, Grorud IL og Erling Braut Haaland sine digitale kanaler. Haaland postet selv filmen på Instagram til sine 35 millioner følgere.